ריצוף אבן

אם בחרתם לרצף את ביתכם באבן, כנראה שאתם אוהבים את המראה הטיבעי, את המרקם המשתנה ואת הגיוון שבאריחי האבן. בתים מעוצבים באבן שייכים לאסקולה של שימוש בחומרים טיבעיים.
אבן טיבעית היתה החומר הנפוץ בריצוף בתים עד לכניסת גרניט הפורצלן לשוק. יתרונותיה וחסרונותיה של האבן נובעים מהיותה חומר טיבעי. האבן משרה אוירה חמימה, יוקרתית והיא ניתנת לחידוש, חסרונותיה הם בעמידותה החלשה יחסית לשחיקה וספיגה.
סוגי האבן השונים ניבדלים זה מזה גם בצבעם וגם בתכונותיהם. כשמרצפים באבן יש צורך לקחת זאת בחשבון. האבנים החזקות הינן הדארמה, טרוורטין, קרמה מרפיל ספרדית וחלילה KK  סופר. השוק מציע מגוון רחב מאוד של אבנים בטיבים שונים, יש השתנות ברמת הקשות גם באותם סוגים של אבנים, נתון זה משתנה לפי האזור בסלע ממנו נחצבה הפלטה המיועדת ומהיכן הגיע.
מחירה של האבן נקבע עפ"י רמת הדחיסות שלה, רמת המיון שלה לאחידות, מקורה בעולם ורמת שכיחותה.
ריצוף באבן נעשה לרוב על מצע של חול או פרורי אבן. לאחר הנחת האריחים האבן תעבור ליטוש להחלקת המשטח, ואיטום באמצעות סילר. הסילר הינו חומר נוזלי הנספג באבן ולאחר יבושו מונע מהאבן לספוג חומרים. את ריצוף האבן ניתן לחדש במידה ונפגע, ע"י ליטושו מחדש ואיטומו בסילר.
האבן מגיעה במספר רב של דוגמאות וצבעים ומתאימה לריצופם של בתים מכל הסגנונות. בשנים האחרונות ניתן לראות, בנוסף לאבנים הצהבהבות, גם אבנים בגווני האפור שמתאימות לריצוף בתים מודרניים. האבן מגיעה בגדלים שונים וניתנת להנחה בצורות רבות: הנחה מעורבת של גדלים שונים המתאימה לבתים בסגנון כפרי או הנחה מסודרת של גדלים זהים וגדולים לבתים המודרניים יותר.
טיפ- ריצוף בית מודרני באריחים בעלי רוחב זהה אך אורך שונה (חיתוך חופשי) מוזיל את עלות האבן ויוצר מראה מעניין.

חזרה