משטחי עץ לעיצוב הבית

לאחר ביקור בתערוכת הקולז' סייל של קרן שביט וההכרזה עליה ככוהנת הסטיילינג החדשה, חשבתי לכתוב מספר מילים על משטחי עץ והשימוש בהם.
לטובת מי שלא ביקרה בתערוכה, אספר שעיצוב התערוכה וחלוקה לביתני תצוגה נעשה ע"י שימוש במשטחי עץ ( כן, אלו המשמשים להעמסת סחורות). המשטחים הוצמדו אחד לשני ליצירת קירות חוצצים בין ביתני התערוכה ונערמו זה על זה ליצירת שולחנות תצוגה. בחלק מהביטנים השתמשו בהם במצבם הטיבעי ובחלק מהביתנים צבעו אותם לקבלת מראה עדין יותר.

משטחי-עץ
בשנה האחרונה רווחת התופעה של יצור רהיטים ושימוש מחדש במשטחי העץ. הם זולים, טבעיים ומשקפים את מגמת המחזור המתפשטת בעולם העיצוב והאדריכלות. העץ השרוט והחבול, האותנטי, הלא מעובד, מקסים מעצבים ואמנים שמיצרים ממנו שולחנות, כסאות, קופסאות, מדפים ומסגרות. אפשר למצוא אותו נטוש ואפשר לרכוש אותו במחסני עץ ממוחזר. נדרשת מעט עבודה אך ניתן ליצור ממנו מוצרים מרהיבים.
בחרתי לכתוב על מספר רעיונות לעיצוב הבית תוך כדי שימוש במשטחי עץ. סידרתי אותם מהקל אל הקל פחות מבחינת ביצוע.
במצבם הטיבעי משטחי העץ יכולים לשמש כבסיס לפינת ישיבה/רביצה, כאשר עליהם מניחים מזרונים וכריות והספה נשענת על קיר.
אם מחברים להם גלגלים בתחתית ומשייפים את חלקם העליון הם יכולים לשמש כשולחן קפה לסלון. לעיתים יש צורך לצופף את חלקו העליון של המשטח או להוסיף לו פלטת זכוכית עליונה.
בגינה הם יכולים לשמש כמשטח דריכה ( כמו דק עץ )  המשלב בתוכו חלקים פתוחים לשתילת צמחים.
עם מעט יותר עבודה ניתן לנסר אותם וליצור מדפים פתוחים לתצוגת אויזרי נוי.
המוכשרים שביננו יכולים לפרק את המשטחים ולהשתמש בקורות העץ ליצור שידות, קופסאות ואף חזיתות של מטבחים.
כמובן שעלויות משטחי העץ נמוכות בהרבה מעלויות עץ מהוקצע ואם אתם עושים את העבודה ניתן לחסוך אלפי שקלים. לדוגמא משטח דק חיצוני יכול לעלות לכם כ 2000 ש"ח לעומת מחיר יקר בהרבה של דק "מסורתי"

בדירה שעיצבתי למשפחה בתל אביב בחרנו ליצור סיפריה ופינת מחשב מעץ ממוחזר שנאסף ברחוב ומשאריות של נגריות. את הפריטים יצר נגר אמן העץ  Hereby Godspeed.והתוצאה לפניכם.

ספריה מעץ ממוחזר

את הפריטים שדיברתי עליהם, רעיונות נוספים ואפילו בית שנבנה ממשטחי עץ, ניתן לראות כאן.

חזרה