ריצוף גרניט פורצלן

בשנים האחרונות הפך ריצוף הבית באריחי גרניט פורצלן לפופולרי מאוד. המבחר העצום, קלות היישום והעמידות הפכו אותו לריצוף הנמכר ביותר. בתים המעוצבים עם אריחי גרניט הפורצלן יכולים להיות בסגנונות שונים ועם תקציב שונה.
גרניט פורצלן הינו אריח קרמי שהביסקוויט שלו מיוצר מחול ים ושבבי זכוכית. האריח עובר שריפה בתנור בחום גבוה מאוד ולאורך זמן, דבר המעניק לו את העמידות והחוזק שלו. הציפוי החיצוני של האריח הנוצר, מאפשר לו עמידות גבוהה בשחיקה, וקובע את עיצובו מבחינת הגוון והדוגמא.
עמידות בשחיקה – זהו פרמטר שמתייחס לשכבת הציפוי בלבד ומודד את העמידות כנגד שריטות, קילוף, סדקים, דהיה של הצבע וכ"ו.
אריח גרניט הפורצלן הינו אריח קל לתחזוקה, ניתן להניחו על מצע חול/חצץ או להדביקו על ריצוף קיים. נקיונו פשוט והוא עמיד לחומרי הניקוי הקיימים בשוק.
האריח מגיע במספר גימורים הנבדלים במראם ובתכונותיהם. המראה המט הוא המראה הבסיסי של האריח כאשר הוא יוצא מהתנור. אריחים בגימור מט אינם מחליקים, אינם סופגים ושומרים על תכונותיהם הראשוניות למשך שנים.
מראה נוסף הוא המראה המבריק, אשר נוצר לאחר שהאריח עובר ליטוש. מראה זה משווה לאריח מראה יוקרתי, זוהר ויכול לדמות מראה של שיש. אריחים מבריקים פחות עמידים לספיגה ויכולים לצבור כתמים מחומרים שנשפכו עליהם, הם חלקים ומחליקים כאשר באים במגע עם מים. לא ממולץ לבית עם ילדים קטנים או אנשים מבוגרים.
גימור הביניים נקרא גימור לפטו . אריח זה הוא חצי מבריק, בעל מראה יוקרתי, אך מכיוון שלא עבר ליטוש, אלא תוספת של הברקה הוא אינו סופג חומרים וצובר כתמים, אך הוא מחליק במגע עם מים.
טיב האריח נקבע עפ"י הרכבו. אריחים איכותיים מורכבים מאותו החומר לכל עובי האריח ונקראים "fullboby", ללא אבחנה של צבע בין הגלזורה העליונה והגוף כולו . אריחים באיכות נמוכה יותר מורכבים מחומרים שונים לגוף האריח ולגלזורה העליונה. במקרה של סדק או שבר, הצבע התחתון יראה לעין.
הריצוף הוא הבחירה המשמעותית ביותר שנעשה בעיצוב הבית שלנו, הוא יתן את הגוון השולט ויכתיב את סגנון הבית. גווני החום והבז\' יתרמו למראה חמים של הבית והם ממולצים לאלו האוהבים מראה כפרי חמים. למודרנים שבינינו, יתאימו גווני האפור והלבן. דבר נוסף שכדאי לקחת בחשבון כאשר בוחרים אריח, הוא כמות האור הטבעי שיש בבית. לבתים חשוכים אמליץ לבחור אריחים בגוונים בהירים של שמנת, בז\' או לבן ולהמנע מאריחים אפורים שבולעים את האור ומיצרים אוירה חשוכה יותר.
דגם חדש של אריח שהופיע בשוק לאחרונה הוא אריח דמויי פרקט המגיע בגדלים צרים וארוכים כפי שמופיע פרקט העץ. אני אוהבת להשתמש בו בריצוף חדרי רחצה ומרפסות. האריח מחוספס ומונע החלקה ולכן מתאים לאזורים רטובים.
אריחי הגרניט פורצלן מגיעים בגדלים שונים ובחיתוכים שונים. חיתוכי הלייזר הישרים מתאימים לאריחים מודרניים או אלו דמויי השיש וביניהם מומלץ ליצור מירווחים מינימליים. החיתוכים עם הפוגות יתאימו למראה הכפרי או לאריחים דמויי אבן טיבעית. המרווחים ביניהם יכולים להיות גדולים יותר.
בתים המעוצבים עם אריחי גרניט פורצלן, יכולים להיות בסגנונות שונים, האריח הפרקטי ישרת את דירי הבית לשנים רבות.
טיפ – העדיפו להשתמש ברובה בגוון אפור בהיר ללא קשר לצבע הריצוף. עם השנים הליכלוך המצטבר בין האריחים הופך את הרובה לאפורה.
טיפ – ראיתם אריח שאהבתם? בקשו לקחת אחד ובדקו אותו אצלכם בבית. תאורת אולמות התצוגה שונה מזו שבבתים.

חזרה