עיצוב חלל המדרגות

אם ברשותכם דירה או בית בן שתי קומות, המדרגות הן חלק מעיצוב הבית ויכולות וצריכות להפוך לפריט עיצובי. לא פעם במסגרת עבודתי אני פוגשת אנשים המבקשים ממני טיפים לעיצוב הבית. הטיפ הראשון והחשוב ביותר בעיני הוא מקוריות. נסו להיות מקוריים בכל מה שקשור בעיצוב הבית, כל פריט אפילו הפונקציונלי ביותר יכול לקבל פרוש ועיצוב שונה ולהפוך ל"דבר" המיוחד בבית שלכם.
לתכנון מדרגות ישנם חוקים קבועים כדי שתתאפשר עליה נוחה ובטוחה ועל חוקים אלו יש צורך לשמור. גובה המדרגה צריך להיות תואם לעומק מדרכה. מקובל ליצור מדרגות בגובה של 16.5-17.5 ס"מ ובעומק של 28-30 ס"מ , והשאר נתון לדימיון.
המדרגות שהן אחד הפריטים הפונקציונלים בבית יכולות להפוך למיוחדות יותר ולשלב בתוכן דברים רבים. הן יכולות להיות חלק מספריה, ארון אחסון, בנויות מחומרים לא קונבנציונלים, מרחפות או תלויות בחלל. כמו שאומרים, השמיים הם הגבול.
אם ברשותכם מדרגות קיימות שדרושות שדרוג, ניתן לחפותן בעץ, להחליף את המעקה שלהן ולנצל את הקירות הסמוכים לתליית תמונות. אפשר ליצור גלריית תמונות משפחה או תמונות אחרות שאתם אוהבים.

stairs-1
אם אתם עומדים בפני תכנון בית/ דירה אפשר להחליף את הקירות התוחמים את המדרגות בסיפריה, המתחילה בקומת הקרקע וממשיכה לקומה הבאה או לנצל את החלל הנוצר מתחת למדרגות לאחסון.

stairs-2
עם הזמן ניתן לראות יותר יותר בתים ודירות בהם מעניקים התייחסות מיוחדת ועיצובית למדרגות והופכים אותן מפריט פונקציונלי בלבד לפריט עיצובי ממדרגה ראשונה.
ניתן להתרשם מטיפים לעיצוב הבית ככלל ורעיונות לעיצוב מדרגות בפרט, בבתים ודירות בעולם, בקישור הבא.

חזרה